Evaluasi Pembelajaran Berbicara di Kelas Tinggi

Authors

  • Alifia Bilqish UIN Sumatera Utara
  • Alliyah Putri UIN Sumatera Utara
  • Try Suci Prastiwi UIN Sumatera Utara
  • Juni Sahla Nasution UIN Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.59581/jmpb-widyakarya.v2i2.3525

Keywords:

Evaluation and High Class Speaking Learning

Abstract

Assessing speaking ability is a complex task, more difficult than assessing listening, reading, or writing abilities. This is because what is said when speaking is quickly forgotten, so evaluation requires sufficient time to pay attention to the speaking process, not just knowledge of the material being discussed. To carry out this evaluation, the research method generally used is a review of related literature. This research involves collecting information related to a specific topic. In order for a speaking ability evaluation to be carried out successfully, it is necessary to properly understand the basic concepts, learning processes, evaluation techniques, as well as planning and implementation procedures.

References

Anggi Putri Wahyuni, dkk. (2023). Pembelajaran Bahasa Indonesia Sebagai Upaya Mengoptimalkan Keterampilan Berbicara Anak di MI Al-Hasanah Medan. Jurnal Ilmu Sosial, Pendidikan dan Humaniora, 2(2).

Ariyana. (2019). Evaluasi Pembelajaran Bahasa dan Sastra Indonesia. Jurnal Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa (Semiba).

Gultom, Cicilia, dkk. (2024). Evaluasi Kemahiran Komunikasi Lisan dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia. IJEDR: Indonesian Journal of Education and Development Research, 2(1).

Halidjah, S. (2012). Evaluasi keterampilan berbicara dalam pembelajaran Bahasa Indonesia. Jurnal Visi Ilmu Pendidikan, 2(1).

Hilaliyah, T. (2017). Tes Keterampilan Berbicara Siswa Dalam Pembelajaran. Jurnal Membaca Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(1), 83–98.

Maya Hayatun Nupus & Desak Putu Parmiti. (2017). Peningkatan Keterampilan Berbicara Melalui Penerapan Metode Show and Tell Siswa SD Negeri Banjar Jawa. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 1(4).

Ramadani Fitri, dkk. (2023). Peningkatan Keterampilan Berbicara Melalui Model Pembelajaran Picture and Picture Pada Siswa Kelas IV MIN 1 Banda Aceh. Jurnal Riset Sosial Humaniora dan Ilmu Pendidikan, 2(3).

Sintadewi, N. G. A., Sriasih, S. A. P., & Sudiana, I. N. (2017). Teknik penilaian keterampilan berbicara dalam pembelajaran bahasa Indonesia di SMA Negeri 4 Denpasar. E-Journal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 7(2).

Tambunan, P. (2018). Pembelajaran keterampilan berbicara di sekolah dasar. Jurnal Curere, 2(1).

Taufik Hidayat & Rina Agustini. (2019). Rancangan Strategi Pendidikan Berbahasa Santun dalam Pembelajaran Berbicara. Jurnal Ilmiah Pendidikan Bahasa, Sastra Indonesia dan Daerah, 9(2).

Published

2024-06-13

How to Cite

Alifia Bilqish, Alliyah Putri, Try Suci Prastiwi, & Juni Sahla Nasution. (2024). Evaluasi Pembelajaran Berbicara di Kelas Tinggi. Jurnal Motivasi Pendidikan Dan Bahasa, 2(2), 220–225. https://doi.org/10.59581/jmpb-widyakarya.v2i2.3525

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.