Algoritma Pemrograman Dalam Mengoperasikan Media Pembelajaran Laboratorium Virtual

Authors

  • Putri Hadiyatunnisa Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Yahfizham Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.59581/konstanta.v2i1.2368

Keywords:

Learning Media, Virtual Laboratory

Abstract

In using virtual laboratory media, programming algorithms are needed, so that students can use the media well. In this research, researchers want to know whether the virtual laboratory learning media for the food digestive system used in the learning process contains programming algorithms that are easy to understand or not. The research method used in this research is a qualitative approach. This virtual laboratory learning media contains programming algorithms that are easy to understand and use. Because it contains clear operating instructions in it. So that students can operate this virtual laboratory learning media well.

 

References

Arfida, S., Wibowo, H., & Setya, A. F. (2020). Penerapan Teknologi Android Terhadap Aplikasi Panduan Penggunaan Software Adobe Audition. 14(02), 95 – 102.

Eggen, P. dan D. K. (2012). Strategi dan Model Pembelajaran (Keenam). PT. Indeks.

Hakim, M. F. Al. (2022). Tantangan dan Solusi Pembelajaran Online Berbasis Digital pada Masa Pandemic Covid 19. Tarikhuna: Journal Of History and History Education, 4(1), 45–56.

Haryoko, S. dan H. J. (2014). Laboratorium Virtual (Konsep dan Desain). Edukasi Mitra Grafika.

Indriani, U. dkk. (2022). Penerapan Algoritma RSA dalam Keamanan File Ms Word. Journal of Machine and Data Analytics (MALDA), 01(02), 95–100.

Magdalena, I., Fatakhatus Shodikoh, A., Pebrianti, A. R., Jannah, A. W., Susilawati, I., & Tangerang, U. M. (2021). Pentingnya Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa SDN Meruya Selatan 06 Pagi. EDISI : Jurnal Edukasi Dan Sains, 3(2), 312–325. https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/edisi

Mulyono, B. dan P. (2012). Bahan Ajar Algoritma dan Pemrograman.

Nasution, Y. R., & Furqan, M. (2020). Aplikasi Mobile Media Pembelajaran Dasar Algoritma dan Pemrograman Berbasis Android. Syntax : Journal of Software Engineering, Computer Science and Information Technology, 1(1), 45–51. https://doi.org/10.46576/syntax.v1i1.791

Nurrita, T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Miskyat, 3(1), 171–187.

Riyan, M. (2021). Penggunaan Media Pembelajaran Berbasis Android Pada Pembelajaran Teks Eksposisi. Diksi, 29(2), 205–216. https://doi.org/10.21831/diksi.v29i2.36614

Rizky, A. dkk. (2023). Rancang Bangun Media Pembelajaran Algoritma Berbasis Android. Jurnal Ilmiah Edutic : Pendidikan Dan Informatika, 9(2), 188–200.

Sapriyah. (2019). Media Pembelajaran dalam Proses Belajar Mengajar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan FKIP, 2(1), 470–477.

Triyanto, T. (2020). Peluang dan tantangan pendidikan karakter di era digital. Jurnal Civics: Media Kajian Kewarganegaraan, 17(2), 175–184. https://doi.org/10.21831/jc.v17i2.35476

Umam, K. (2021). Algoritma dan Pemrograman Komputer dengan Python. Duta Media Publishing.

Yahfizham. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Algoritma Pemrograman pada Program Studi Pendidikan Matematika. AXIOM : Jurnal Pendidikan Dan Matematika, 12(1), 71–83.

Downloads

Published

2023-12-28

How to Cite

Putri Hadiyatunnisa, & Yahfizham. (2023). Algoritma Pemrograman Dalam Mengoperasikan Media Pembelajaran Laboratorium Virtual. Konstanta : Jurnal Matematika Dan Ilmu Pengetahuan Alam, 2(1), 239–249. https://doi.org/10.59581/konstanta.v2i1.2368

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.